Farvepåføring

Den samlede farvepåføring beregnes af summen af farvekanalerne.

Maksimal farvepåføring

Den maksimale farvepåføring angiver summen af de enkelte farvekanaler, som afhængigt af produktionstiden og papiret//trykstoffet maksimalt kan påføres i trykprocessen.
En for stor farvepåføring fører ved trykningen til, at farven på grund af den forøgede tørretid lægger sig på det næste trykark.

Generelt anbefaler vi, at man ved almindelige produktionstider overholder en maksimal farvepåføring på 300 %.

For ordre med tryk samme dag eller ekspresforsendelse bør du ikke overskride en maksimal farvepåføring på 260 %. Ellers kan det ikke udelukkes, at farven på grund af de korte tørretider lægger sig på det næste ark.

 

Eksempel:

Mørkegrøn flade med sammensætningen 100 % cyan, 40 % magenta, 100 % yellow og 60 % sort

Farvepåføring = 100 % C + 40 % M + 100 % Y + 60 % K = 300 %

Den samlede farvepåføring beregnes af summen af farvekanalerne.

Minimal farvepåføring

En for lille farvepåføring fører ved trykningen til, at farven på trykproduktet alt efter trykmetoden og trykstoffet næsten eller slet ikke kan ses. Derfor anbefaler vi en minimal farvepåføring på ca. 3 til 5 % pr. farvekanal, hvor en farve også kan sammensættes af en enkelt farvekanal (f.eks. 5 % cyan, 0 % magenta, 0 % yellow, 0 % sort).

 

Eksempel:

Lyserød flade med sammensætningen 5 % cyan, 5 % magenta, 0 % yellow og 0 % sort

Farvepåføring = 5 % C + 5 % M + 0 % Y + 0 % K = 10 %

En for lille farvepåføring fører ved trykningen til, at farven næsten eller slet ikke kan ses.

Vores FAQ-emner


Til FAQ-oversigtssiden
Venligst log ind
Glemt adgangskode
Opret ny kundekonto
Indtast din e-mailadresse
Indtast din adgangskode
Ny hos ONLINEPRINTERS? Registrer dig nu
Kontroller venligst din e-mailadresse
Efter bekræftelse vil vi sende dig en URL, som er gyldig i 1 time samt yderligere instruktioner til at nulstille din adgangskode.
Indtast din e-mailadresse
Indtast din adgangskode
Gentag din adgangskode
Vi anvender de data, som du oplyser til os til oprettelsen af en kundekonto samt til at udføre din bestilling. Hvis du har købt et produkt, kan vi efterfølgende sende dig anbefalinger til lignende produkter via e-mail. Send os en kort besked eller vælg Annuller i e-mailen, hvis du ikke vil modtage disse anbefalinger. Yderligere informationer finder du under Databeskyttelse.
Har du allerede en kundekonto? Log ind