Heltemodigt: Tryksager er i fokus
Onlineprinters-reklamebudget går til Gley Rissom Thieme
Efter en opdatering af logoet og firmaprofilen starter onlinetrykudbyderen Onlineprinters nu et nyt internationalt reklameoffensiv. Startskuddet for crossmedia-kampagnen fra virksomhedsgruppen med en årlig omsætning på 200 mio. € lød allerede i starten af april. Udformningen og planlægningen stod bureauet Gley Rissom Thieme (GRT) for, som fik tildelt et sekscifret reklamebudget. Reklamefirmaet fra Hamborg iscenesatte til dette formål trykte reklamemidler som kæmpestore hverdagens helte i branchetypiske setups – bl.a. roll-ups, flyers, hæfter/magasiner, brevpapir og papkrus.
Der er planlagt annoncer i flere end 60 udgivelser og bredt udført onlinekommunikation. Annoncerne bliver understøttet af en social media-kampagne, en ny messeoptræden samt direct marketing-kampagner. „Holdet hos Gley Rissom overbeviste os ved pitchet især med deres mange forskellige ideer. Ved hjælp af kampagnen vil vi gerne nå ud til kunder i ti lande og på ni sprog. Vores internationale fokus er altid en stor udfordring, som vi kun kan klare ved hjælp af en høj grad af kreativitet“, sådan kommenterer Christian Würst, CCO hos Onlineprinters sit valg af bureau.
Ansvarlig for udviklingen af reklamekampagnen var holdet Gerrit Gley (koncept/tekst), Tim Reichert og Chi Nguyen (art). Rådgivningen står Kay Rissom, adm. direktør hos Gley Rissom Thieme, og Janette Geske som account director for. Kay Rissom udtaler om det modtagne budget: „Det glæder os, at vi får mulighed for at udføre en kampagne for Onlineprinters, som iscenesætter produkterne og serviceydelserne både på en kreativ måde og med et kraftigt fokus på salg, både analogt og digitalt." GRT understøtter Onlineprinters som full service-bureau ved udførelsen af flere reklametiltag.
Patrick Piecha
Leder Presse & PR
press@onlineprinters.com
Tlf.: +49 9161 6209807